سامانه یکپارچه نظرسنجی از مشتریان – سینام

نام پروژه: سامانه یکپارچه نظرسنجی از مشتریان – سینام
مشتری :
تاریخ شروع پروژه: خرداد ماه ۹۷
تاریخ تکمیل پروژه: تیر ماه ۹۷
آدرس پروژه :

تقریبا ۹۱ درصد مشتریان ناراضی دیگر از شما خرید نمی‌کنند، نظر سنجی از ایشان میتواند در کاهش تعداد آنها به شما کمک کند.

نظرسنجی برای هر فردی که به فروش فکر می‌کند و می‌خواهد تجربه‌ای عالی برای کاربر فراهم کند، ابزاری لازم و ضروری است. نظرسنجی‌ها کمک می‌کنند تا:

  • درباره چیزهایی که مشتریان ترجیح می‌دهند بیشتر یاد بگیرید.
  • کالاها و خدمات بهتری را که مشتریان به آنها علاقه یا نیاز دارند فراهم کنید.
  • چیزهایی را که موجب نارضایتی می‌شوند شناسایی کنید.
  • ارتباط خود را با مشتریان بهبود بخشید.
  • در مورد برندها و کسب و کارهای رقبا بیاموزید.
  • آرشیو تمامی فرم های پرشده را برای همیشه نگهدارید.
  • اطلاعات مشتریان خود را همچون نام، ایمیل، تلفن و … دریافت نمایید.
  • نحوه ی برخورد پرسنل خود را از راه دور کنترل نمایید.
  • کیفیت خدمات ، میزان نظافت و آرامش محیط خود را از نظر مشتری خود بشنوید.
  • بدانید مشتریانتان از کدام طریق با شما آشنا شده اند تا با اثربخشی تبلیغات خود آشنا گردید.
  •   در زمان های مورد نیاز جهت رونق کسب و کارتان صرفه جویی نمایید.
  • و….

نمونه های اجرای مناسب نظرسنجی در افزایش درآمد مجموعه

  • یک سایت فروش اینترنتی که در ابتدا شناخته شده نبود از مشتریان خود نظرسنجی نمود. روال کاری این سایت بدین صورت بود که در صفحه ابتدایی آن، گزینه “خرید” نمایش داده میشد. مشتریان پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه جدیدی می شدند و در آن صفحه می توانستند نحوه پرداخت که به صورت “پرداخت آنلاین” یا “پرداخت درب منزل” باشد را انتخاب کنند. این شرکت با نظرسنجی از مشتریان خود دریافت که می بایست در همان صفحه ابتدایی و در زیر گزینه “خرید” عبارت “می توانید درب منزل نیز پرداخت کنید” را درج نماید. پس از اجرای طرح مورد نظر؛ این سایت ۷/۱۲ درصد افزایش فروش داشت.
  • سایت  PhotoShelter در ابتدا نسخه اولیه خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می داد و سپس در جهت راضی کردن مشتریان به ارتقاء آن به نسخه کامل (که با پرداخت هزینه به آن دسترسی پیدا می کردند) تلاش می نمود ولی موفقیت چندانی حاصل نمیشد.  این سایت با اجرای نظرسنجی‌های آنلاین فهمید که برنامه رایگان آنها گرچه امکانات محدودی نسبت به نسخه کامل برنامه دارد، اما انگیزه لازم برای ارتقا به نسخه کامل را هم ایجاد نمی‌کند. طی نظرسنجی انجام شده این شرکت متوجه شد در صورتی که برای اجرای نسخه اولیه مبلغ کمی از مشتریان دریافت کند؛ مشتریان انگیزه بیشتری برای خرید نسخه کامل پیدا می کنند! در حالی که آنها بخشی مبلغ آن را قبلا پرداخته‌اند. در نتیجه با انجام چند تغییر ساده بر اساس پاسخهای داده شده به نظرسنجی،PhotoShelter  توانست در عرض یک سال فروش خود را دو برابر کند.

نظرسنجی از مشتریان می تواند فروش شما را دو برابر نماید.

همه ما از یک واقعیت ساده در بازاریابی به خوبی آگاه هستیم، و آن اینکه جذب مشتریان جدید پنج برابر سخت تر و پرهزینه تر از حفظ مشتریان موجود میباشد.  نتیجه یک مطالعه تحقیقاتی که توسط دکتر Paul Dholakia استاد دانشگاه Rice و دکتر Vicki Morwitz، در Harvard Business Review منتشر شد، ثابت کرد که واقعیت ساده پرسش از مشتریان درباره نحوه کار یک شرکت، یک استراتژی فوق العاده برای حفظ مشتری میباشد. در این مطالعه تحقیقاتی که در یک دوره یک ساله انجام گرفت، پرسش نامه های رضایت سنجی و نظرخواهی در میان گروهی از مشتریان توزیع شد، در حالی که گروه دیگر این پرسش نامه ها را دریافت نکردند. پس از گذشت یک سال، در گروهی که نظرسنجی را انجام داده بودند، تعداد افرادی که به وفاداری خود نسبت به شرکت ادامه داده و یا وفاداری خود را از سر گرفتند دو برابر شد.

پرسش نامه های رضایت سنجی، احساسات مثبت آنها را تقویت می نماید. این مورد ناشی از بخشی از روانشناسی انسان است که می خواهد از یک محصول یا سرویس که در حال حاضر از آن راضی است “قدردانی” نماید.  حلقه بازخوردی نظرسنجی، صرفا ابزاری برای بیان این مسئله می باشد. نظر سنجی، واسطه ای برای “تعامل” با شرکت بوده و تعهد مشتری به شرکت را تقویت می کند.

سرویس های ارائه شده در سینام:

  • کیوسک نظرسنجی – مزیت: جمع آوری بازخوردهای مشتریان به صورت بلادرنگ (در همان فضای واقعی و حقیقی)، نرخ پاسخ دهی منسجم و دقیق تر (به دلیل عدم تکیه بر حافظه مشتریان)، ابزاری جهت انتقال نظرات و قدردانی مشتریان از مجموعه، راه اندازی آسان.
  • نظرسنجی توسط سایت (امکان اتصال سایت مجموعه به سینام)
  • نظرسنجی توسط اپلیکیشن موبایل (مانند بررسی موفقیت یا عدم موفقیت اپلیکیشن قبل از توسعه، نمایش حائز اهمیت بودن نظر مشتریان)

و به صورت کلی:

در اختیار داشتن نظرات تحلیل شده مشتریان در لحظ به صورت نمودار آماری و یا خروجی اکسل

در اختیار داشتن گزارش ها بر اساس فیلتر زمان

ویرایش لحظه ای فرم ها و سوالات نظرسنجی

سامانه یکپارچه نظرسنجی از مشتریان

علاوه بر همه اینها اگر بخواهیم در مجموعه خود یک نیرو برای نظرسنجی اختصاص دهیم تا داده ها را از مشتریان دریافت و پس از تحلیل های آماری آن را به مدیر تحویل دهد نیاز به هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون تومان در سال داریم (فقط پایه حقوق سال ۱۳۹۷). اگر این وظیفه به عنوان کار دوم یا سوم هم به شخصی داده شود هیچ وقت درست و کامل انجام نخواهد شد زیرا اولویت آن کار برای شخص بسیار پایین هست درحالی که بازخورد اقدامات نظرسنجی برای مدیریت جزء حیاتی ترین موارد می باشد.

همه اینها در حالی است که سامانه یکپارچه نظرسنجی می تواند در این امر بسیار راه گشا باشد بطوری که تمام سرویسهای نظرسنجی را می تواند در آن واحد در اختیار داشت. سرویسهای ارائه شده در سامانه یکپارچه نظرسنجی از مشتریان به شرح ذیل می باشد:

  • کیوسک نظرسنجی
  • نظرسنجی توسط سایت
  • نظرسنجی توسط اپلیکیشن موبایل

دانلود کاتالوگ سامانه یکپارچه نظرسنجی از مشتریان